קורונה עדכונים והנחיות

חלק זה נעדכן בהנחיות ומידע בכל הקשור לנגיף הקורונה, בתקווה שיהיה לעזר וייתן מענה לדילמות והתלבטויות

 חלק זה יתעדכן מעת לעת על פי הצורך 

 

קהילת רמון היקרה

 

חוסן נפשי זה היכולת "להמשיך בחיים", "להמשיך הלאה" גם לאחר או תוך כדי אירועים קשים, כמו המצב הלא צפוי הזה עם וירוס הקורונה. המונח חוסן מתאר את תחושת הכוח הפנימי שאנו חשים מול אירועי חיים קשים או אירועי משבר בחיינו, לאחר שהתמודדנו איתם בצורה טובה להערכתנו. חוסן כולל את יכולת האדם לגייס כוחות פנימיים וחיצונים במצבי לחץ ומשבר, ואת היכולת להסתגל לשינויים שאירועים אלה יוצרים. אפשר לומר שמערכת החיסון הנפשית שלנו (המתמודדת עם מצבי לחץ ומשבר) דומה למערכת החיסון הגופנית שלנו: היא יכולה להתחזק או להיחלש, היא תלויה בסגנון ההתנהלות וההתמודדות של האדם, ותלויה גם באירועי חייו ובכמות העזרה שהוא מקבל מהסובבים אותו.

אז מה הופך אותנו חזקים? מדוע יש אנשים שונים המתמודדים באופן שונה עם אותם אירועים? מה מאפשר לנו להתמודד טוב עם קשיים? מה מחזק אותנו לאורך זמן במצבי משבר? האם זה "אופי"? תכונה מולדת? האם אפשר לשפר חוסן נפשי? כן!

ניתן לחשוב על חוסן נפשי כמו על כושר גופני: כדי להגיע מוכנים לתחרות חשובה יש צורך להתאמן קודם לכן. כך יש לבנות חוסן נפשי בזמן שגרה כדי להיות מוכנים נפשית בשעת משבר. כדי לבנות חוסן נפשי יש צורך בפיתוח ידע, בהבנה, במודעות, ובמיומנויות הרגעה עצמית בזמן רגיעה ובמהלך שגרת החיים, כל אלו יעזרו לנו להתמודד היטב מול כל משבר בשעת חירום.

אז קדימה, קהילת רמון, מה יכול לעזור? 

תזכורת קטנה לנושאים שעלו במסגרת שיעורי החוסן ופסיכולוגיה חיובית בבית הספר:

הסתכלות על חצי הכוס המלאה- מה אנחנו יכוים להרוויח ממצבים לא רצויים?

הכרת תודה- האם יש היבטים של המצב שאני מוכיר תודה למישהו? על משהו?

האם המצב מפחיד או מסוכן? זוכרים שבמצב מפחיד לא מספיק רק לברוח אלא צריך גם להתמודד אבל איך?

נשימה עמוקה- כמו שתרגלנו בשיעורי חוסן- זוכרים את בועות הסבון?

הרפיה וכיווץ שרירים, לאט לאט- זוכרים שזה עוזר?

שיחה עם חבר או בן משפחה, לשתף במה שמדאיג או מעורר שאלות.

חשוב להבין שיש דברים שבשליטתנו ויש כאלה שלא, להרגיע "מחשבות מכשילות " (מחששולות 😊) ולהפוך אותם למחשבות מקדמות ומועילות. 

אם תצטרכו תזכורת מעמיקהיותר הוספתי במרחב שלי את העקרונות של תכנית חוסן, לשימושכם ההורים ולתזכורת לילדים. תוכלו למצוא במרחב גם סרטונים ופעילויות להפגה ולהתמודדות עם הרגשות שיכולים לעלות אצל כולנו בימים כאלה.

אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה, המון בריאות, רוגע וחוסן..

חנית, יועצת בית הספר

[email protected]

 מצרפת לכם שני משחקים שניתן להדפיס ולשחק עם הילדים

 

 

 תלמידים יקרים

 כדי לשמור על אורח חיים בריא ופעיל ולעודד אותכם להיות בתנועה ולחשוב בריא גם בבית,לפניכם כרטיסיות תזונה ופעילויות גופניות יצירתיות ומהנות.

  • מומלץ להדפיס את הכרטיסיות ולתלות אותם במקום מרכזי (על המקרר לדוגמא)
  • ניתן גם לגזור כל כרטיסייה ולהניחה בקופסא.
  • כל פעילות גופנית / כרטיסיית תזונה -ניתנת לבחירה ולשימוש חוזר.

בברכת הנעה והנאה

צוות חנ"ג





 nשחק זיכרון כושר גופני להכנה ביתית

משחק זה משלב בתוכו חשבון, זיכרון ופעילות גופנית. יצרו שי הכהן ומאי פינטו

ציוד נדרש:

8 דפים לבנים לחלק ל-2

עיפרון/ טוש שלא עובר לצד השני של הדף

קוביית משחק

הכנה:

כיתבו/ציירו את התרגילים על הכרטיסיות.

הוראות משחק:

כל אחד בתורו הופך 2 כרטיסיות- יצא זוג תואם- מצויין. הטילו פעמיים את הקובייה וחברו את המספרים בצעו את התרגיל כמספר הפעמיים שיצא לכם.

לא יצא זוג תואם התור עובר.

התרגילים לכתוב אותם על הכרטיסיות ×2

-קפיצה על רגל אחת

– הליכת דוב

-הליכת סרטן

– סמוך קום

-כפיפות בטן

– סקוואט 

-קפיצות כוכב

-שכיבות סמיכה

בהצלחה!!!

 בטן רגלים ידיים גב

בנק כרטיסיות תזונה לביצוע בבית כרטיסיות תזונה PDF 

בנק כרטיסיות גופניות לביצוע בבית 

אימון על 20 דקות בטן רגלים ידיים גב

הגדרות כלליות כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות